پخش برجسته آفتابی

فهرست

آشنایی با فروش عمده

عمده فروشی

فروش عمده

فروش عمده یا پخش شاهرگی  به دو مدل تجارت انجام پذیر اشاره میکند. در یک داد و ستد، کالا بایستی به تعداد زیاد و مستقیما از تولیدکنندگان خریداری شود، انبار شود و دوباره فروخته شود. یا ممکن است فروش عمده یا پخش بصورت شاهرگی به داد و ستدی اشاره کند که خود کالاهایش را تولید کرده و مستقیما به خرده فروشان و فروشنده های محلی و منطقه ای می فروشد، کسانی که کالاها را به مصرف کننده نهایی می‌فروشند. گزینه دوم توسط بازارهای عمده‌فروشی، رواج پیدا کرده است. در این مقاله از شرکت پخش برجسته آفتابی قصد داریم با مفاهیم مرتبط با پخش به دو صورت عمده و شاهرگی بیشتر آشنا شویم.

پخش شاهرگی و فروش عمده؛ عمل خرید کالاها توسط شرکت پخش کالا به طور عمده از تولیدکننده به همراه تخفیف در قیمت و فروش عمده یا خرید آن به قیمتی بالاتر به خرده فروش و فروشنده محلی است. تا آنان دوباره کالا ها را بسته بندی کنند و به نوبه خود درمقیاس های کوچکتر و حتی با قیمتی بالاتر دوباره به مصرف کننده بفروشند. به دلیل خرید در حجم بالا از تولیدکننده که همراه با تخفیف در قیمت است، عمده فروش و بنکدار نیز می‌تواند به خرده فروش تخفیف دهد. خرده فروش کالا را  به قیمتی خواهد فروخت که نشان دهنده هزینه کلی داد و ستد است.

مفاهیم کلیدی در ارتباط با پخش شاهرگی و عمده

  • عمده فروشان و بنکداران، تولیدکننده نیستند. بلکه تجارت آنان توزیع محصول نهایی می باشد. آنان کالاها را به طور عمده و پخش شاهرگی از تولیدکنندگان همراه با تخفیف می‌خرند و به خرده فروشان  و فروشنده های محلی و منطقه ای می‌فروشند.
  • همچنین شرکت توزیع کالا‌ی عمده و شاهرگی به خرده فروشانی که به طور عمده از آنان خرید می‌کنند، تخفیف می‌دهند. سپس خرده فروشان محصولات را بار دیگر در اندازه‌های کوچکتر بسته بندی کرده تا مستقیما به مصرف کنندگان بفروشند.
  • عمده‌فروشی و پخش به صورت شاهرگی تنها یک مرحله در زنجیره عرضه است که با تامین کننده مواد خام آغاز می‌شود و به فروش عمده به مصرف کننده نهایی ختم خواهم شد.
  • در بانکداری، لغت شرکت پخش شاهرگی و توزیع کالا یا عمده‌فروشی به خدمات مالی ای اشاره دارد که برای مشتریان سازمانی به جای مشتریان خرده فروش فردی ارائه می‌شود.
عمده فروشی
عمده فروشی پخش برجسته آفتابی

شرکت پخش شاهرگی مواد غذایی و پخش بهداشتی پخش برجسته آفتابی، با بیش از دو دهه فعالیت در توزیع و پخش عمده کالا در سراسر کشور، آماده همکاری با شرکت‌های تولید کننده می‌باشد.

مزایا فروش عمده یا شاهرگی

پس انداز کردن پول

با خریداری کالاها در حجم بالا، شما می توانید از طریق تخفیف هایی که عمده‌فروشی از سفارش های کلان و بزرگ به دست می آورد، مبلغی را پس انداز کنید. این بدین معناست که شما می توانید اجناس را به قیمت کمتری به دست آورید. در حالی که می توان آنان را به قیمت بالاتری فروخت. بسته به اینکه به چه اندازه سرمایه گذاری می کنید؛ با خرید و فروش در حجم زیادتر از رقبا پیشی میگیرید.

دسترسی به شبکه ای از توزیع کنندگان

افرادی که در عمده‌فروشی مشغول به کار هستند، به شبکه مناسبی از تامین کنندگان و تولیدکنندگان نیاز دارند که بتوانند به آنان اتکا کنند. تحویل کالا و محصول باید در زمانِ مقرر باشد. کالاها باید دارای کیفیت بالایی باشند. روابط به همراه احترام باشد. تا اطمینان حاصل کنیم که داد و ستد بدون دردسر برای یک عمده فروش ادامه می یابد.

این بدین معناست که روابط تامین کننده باید مثبت باشد. سپس برند شما پایدار می شود. البته باید از آن پشتیبانی هم صورت پذیرد.

حرفه ای شدن در کسب و کار

از طریق تحقیق و فروش کالاها، در این حوزه حرفه ای خواهید شد. چه قطعات ماشین بفروشید، چه زیورآلات یا پخش لوازم آرایشی و بهداشتی داشته باشید؛ دانشی در صنعت خود به دست می آورید که مشتریان به آن اطمینان و اعتماد خواهند کرد. از این دانش استفاده کنید تا نظر افراد بیشتری را به فروشگاه مجازی (آنلاین) خود جلب کنید. همچنین اطلاعاتی که به مشتریان و مصرف کنندگان در جهت خرید کردن کمک می کند را به اشتراک بگذارید.

رونق در کسب و کارتان با استفاده از فروش عمده

زمانی که در صنعتِ خود، جای پایتان محکم بشود، شروع ارتباطات خود را با بازارهای دیگر خواهید دید. این ارتباط ها می توانند فرصت های فروش کالاهای بیشتر و گران تر یا فروش محصولات متفاوت به مشتری باشند. از آنجایی که برند خود را راه اندازی کرده اید و روابطی با افرادی که محصولاتشان را عمده به فروش میرسانند؛ برقرار کرده اید، این گسترش و رونق دهی آسان خواهد بود.

بخشی از معایب و چالش های پخش عمده و شاهرگی

اگر مطالب بالا را مطالعه کرده باشید، به این نتیجه می رسید که سرمایه زیادی نیاز است تا بتوانید اجناس متنوع را بصورت عمده تامین کنید، تا خریداران با سهولت بیشتر به مقدار نیاز به شما مراجعه کنند. این بدین معناست که اگر عمده فروش هستید، قاعدتا باید در حجم بالا از کارخانه خرید کنید. بطور مثال باید حداقل یک خاور تک 5 تنی بخرید تا هزینه های حمل و نقل تان کاهش یابد. همچنین تولیدکننده تمایل همکاری با شما را داشته باشد.

 

ورود به این وادی دقت بالایی را طالب است و شما باید حساب شده قدم بردارید

نکته ی حائز اهمیت دیگر این است که، سود در فروش عمده و پخش به صورت شاهرگی، در نوبه خود بسیار کم است.  هرچقدر کالا دارای برند مشهور تری باشد، سود پایین تر است. بطور مثال درباره محصول رب گوجه، خرید شما 10 هزار تومان است. فروش شما به مغازه دار و یا فروشنده باید مثلا حدود 2 تا 3 درصد باشد. بنابر اطلاعات موجود، شما باید حدود  10200 یا 10300 تومان فروش داشته باشید. در حالی که مغازه دار خرده فروش نیز ملزم به فروش مطابق با قیمت مصرف کننده یا بسته بندی خواهد بود. اگر کالا و محصول شما دارای قیمت بالایی باشد؛ مغازه دار تصمیم به خرید از سایر منابع ها و عمده فروشان می گیرد.

چالش اصلی؟

با توجه به توضیحات، بزرگترین چالش عمده فروشی و فروش به صورت شاهرگی؛ داشتن سرمایه ای کلان است، تا بتوان کالاهایی متنوع را به اندازه لازم تامین کرد. همچنین باید در این فضای فروش، مزیت رقابتی برای خود ایجاد و در نتیجه خریداران را راغب به خرید از خودتان کنید.

لازم به ذکر است که فقط قیمت درجذب خریدار تعیین کننده نیست بلکه تنوع محصول نیز دراین امر دارای اهمیت است. این گفته به معنی این نمیباشد که شما همه ی کالا هارا موجود داشته باشید. ولی مستلزم به داشتن یک سری از کالاهای اصلی هستید. به طور مثال شما باید در کنار رب گوجه، تن ماهی، روغن خوراکی و حبوبات، محصولات دیگر نیز بفروش برسانید. در این صورت خریداران به علت دردسر کمتر در خرید بطور یکجا، همینطور قیمت هایی مناسب و کسب اعتبار نزد شما برای خرید های اعتباری بعدی؛ تمایل به خرید از شما پیدا می کنند.

دردسر بیشتر در عمده فروشی اینترنتی

تمامی این چالش ها، درعمده فروشی اینترنتی کمی دست خوش تغیر می شود. در فروش اینترنتی چون شما محصولات و کالاهای خودرا بر روی سایت  در فضای مجازی قرار دهید در صورتی که فروش کافی نداشته باشید، قادر به خرید کالاها به قیمت خوب و مناسب در تعداد بالا  نخواهید بود. این موضوع سبب حذف شما از فضای رقابتی می شود و این مزیت را از شما سلب خواهد کرد. در اینجا چالشی که با آن روبه رو هستید، خرید به موقع کالا است.

باید برای آن تبلیغ گسترده ای بکنید تا فروش خود را افزایش داده و هزینه های خود را به مرور  پایین بیاورید. اگر شما بنکداری و یا پخش شاهرگی و همچنین در کنار آن محصولات و کالا های خود را در سایت و فضای مجازی قرار داده باشید، در این صورت شما از وضعیت بهتری برخوردار هستید. چون فروش عادی خودتان را دارید فروش اینترنتی هم راه اندازی کرده اید.

سخن نهایی

ورود به این کسب و کار نیازمند دقت بالایی می باشد.  دقیق قدم بردارید، تا برای روبرو شدن با موانع و چالش های پیش رو، برنامه ای راهبردی و مشخص داشته باشید. فراموش نکنید که در بحث اصلی این حرفه یا همان پخش شاهرگی، تامین کالا با قیمت مناسب و در مقدار زیاد حرف اول را می زند.

شرکت پخش برجسته آفتابی با اطمینان حاصل از تجربه، اعتبار و تسلط بر راهکارهایی برنامه ریزی شده برای حل این چالش ها؛ به خریداران این امکان را می دهد که با خیالی آسوده ما را برای خرید محصولات خود برگزینند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *